Sunday, February 7, 2010

Manusia Lupa..

memang mudah untuk lupa..& kesan daripada lupa tu telah menyebabkan saya menjadi topik hangat pagi Ahad ni..panggilan telefon bertubi2 masuk..sampaikan boleh track saya by calling husband..what the??

fine, saya tekad untuk tukar department..

no more coordinator..no more class on weekends..no more callsss from studentsss..no more dealings with lecturersss..& no more registrationsss..

(I put extra sss to expressed the tense!)

last friday saya dah berterus terang dengan bos pasal nak tukar dept. & he was so surprised..thought that I hate him so much, I declared that I don't want anymore working on weekends..& I'm very tired of it! dealings with students & lecturers made me really uncomfortable in my life..inspite of my master class during saturdays plus have to work on sundays, looks like I don't have so much time to arrange & re-arrange my time with my husband & myself..hmm..sampai nangis2 you depan bos! hah peduli hape, janji dah berterus terang kan..

he ask me to do solat istikharah to make sure that I will not do a wrong decision..ye lah, takut keluar mulut buaya, masuk kandang harimau pulak kan..bila fikir2 balik, saya dah bertahan selama 2 tahun di posisi sekarang, sudah banyak pengalaman pahit manis saya menjadi seorang koordinator & sekarang tiba masanya saya ingin lepaskan posisi ini kepada orang lain..

eh, nanti awak tak dapat la extra money bila pantau..tak dapat la rasa outstation kluang, kota tinggi, teluk intan, kemaman, kota kinabalu, kuching lagi bila ada new registration..

itu suara 'budak kecik a.k.a syaitonirrajim' yang menghasut saya..

saya kata, tak ape..rezeki Allah banyak..kalau saya lepaskan yang ini, mungkin saya akan dapat rezeki lain dalam bentuk yang lain...saya percaya Allah Maha Pemurah..

kepada kengkawan koordinatorku, Baizura, Adila & Miza, harap korang dapat bertahan la ye..kalau dah tak tahan sangat, cari la keje lain..to Dila, kalau you dapat bahagikan masa dengan Eiji lebih daripada you bekerja, I ucap tahniah..tapi percayalah, suami & keluarga lebih memerlukan..

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...