Thursday, September 29, 2011

Amalan Suami Isteri Untuk Hamil

hari ni saya nak share amalan saya & suami sebagai salah satu usaha untuk dapatkan anak. dapat amalan ni bila consult dengan salah sorang ustaz kat Seremban.

sebelum tu ustaz tu 'scan' saya & suami kot-kot la ada 'benda' menempel kat badan kitorang yang membuatkan saya tak dapat hamil. rupa-rupanya dalam keluarga saya ada history saka, so kat saya ada la bertapa 'benda-benda' ni tapi takde lah sampai bermaharajalela. ala-ala menumpang gitu. so bila ustaz dah clearkan, 'scan' husband pulak, alhamdulillah dia takde apa-apa. so tiba masanya untuk ustaz tu turunkan ilmu untuk dapatkan zuriat.

firstly, benda basic. solat 5 waktu jangan tinggal. cuba untuk solat di awal waktu.

secondly, lakukan solat sunat dhuha. saya percaya ramai antara kita tau solat dhuha untuk dimurahkan rezeki. so time ni la kita nak mintak rezeki kita, dalam bentuk 'zuriat'. ada banyakkkkk sangat kelebihan solat dhuha ni, tak tertaip pulak rasanya. further info boleh check SINI. rajin-rajin la google ye pasal solat dhuha ni. nak best, gi MPH, beli buku pasal solat sunat dhuha. ada banyakkkkkkk. nak seribu daya kan?

tapi ustaz ni kata, buat 2 rakaat pun dah memadai. so dalam rakaat pertama, baca SURAH DHUHA. dalam rakaat kedua, baca SURAH AL-IKHLAS. pastu dalam sujud akhir, baca doa berikut dalam hati (sila hafal ye!) :

YA ALLAH YA TUHANKU, LINDUNGILAH AKU DARI KAUM-KAUM YANG ZALIM DAN LINDUNGILAH AKU DARI SEGALA GANGGUAN SYAITAN DAN IBLIS.

YA ALLAH YA TUHANKU, KURNIAKANLAH AKU KESIHATAN YANG SEMPURNA. BERSIHKANLAH DAN BUANGKANLAH SEGALA PENYAKIT YANG ADA DALAM TUBUH BADANKU.

BUKAKANLAH PINTU REZEKIKU YA ALLAH DAN MURAHKANLAH REZEKIKU. AKU JUGA BENAR-BENAR BERMOHON PADAMU YA ALLAH, KAU KURNIAKANLAH AKU ZURIAT YANG SEMPURNA DAN JADIKANLAH MEREKA SUATU HARI NANTI INSAN YANG TAAT DENGAN PERINTAHMU.

(BOLEH TAMBAH DENGAN PERMINTAAN YANG LAIN)

YA ALLAH YA TUHANKU, MAKBULKANLAH SEGALA PERMINTAAN-PERMINTAAN DAN HAJAT-HAJATKU INI. HANYA KEPADA ENGKAULAH AKU BERMOHON DAN KEPADA ENGKAU JUALAH AKU BERSERAH.

AMIN AMIN AMIN YA RABBAL 'ALAMIN.

* doa yang sama dibaca ketika akhir sujud akhir solat dhuha, selepas solat dhuha, sujud akhir solat hajat & selepas solat hajat.

thirdly, lakukan solat hajat selepas pukul 12 malam. baca doa yang sama seperti di atas.

fourthly, selepas solat Asar, baca ayat seribu dinar 70kali non-stop. maksud non-stop, kalau confuse dah baca berapa, ulang balik sampai tepat & yakin bacaan 70 kali. bagi saya, beli counter tasbih yang tekan-tekan ada nombor tu senang sikit. sekali baca, tekan. kat mydin ada jual kat bahagian pakaian & peralatan solat. dalam kotak warna hijau. harga dalam RM8.90 kot. rupanya macam ni.
tak pun, kalau takde masa nak gi beli, amek notepad, tulis kat situ je, senang!

oh ini ayat seribu dinar ye.


ok, semua amalan-amalan ni perlu dilakukan berturutan selama 41 hari termasuk hari period. tapi waktu period, perlu sentiasa zikir,

sekurang-kurangnya 300kali sehari. dinasihatkan juga untuk sentiasa dalam keadaan berwudhu'.

pesan saya, kalau dah habis 41 hari, tak rugi kalau kita teruskan amalan ni. dapat pahala lagi. lagipun ini hanyalah sebagai salah satu usaha. kita perlu yakin Allah akan bantu kita. rezeki Allah luas, tak semestinya kita takde zuriat, Allah tak sayang kita. Allah bagi kita rezeki dalam bentuk yang lain. apapun, tak salah meminta rezeki daripada Allah. kan itu salah satu cara kita dekatkan diri dengan Allah, betul tak? semoga segala usaha kita, diberkati oleh-Nya. Amiinnnn.

2 response:

mummy_ayu said...

good info..tq for sharing..

youramirah said...

sebar-sebarkan je pada sesiapa yang TTC kak. manatau menjadi ke kan? =) kak ayu nak try untuk yang ketiga pon ok gak. hehe =P

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...