Tuesday, January 25, 2011

Ada Apa Dengan Tisu Basah?


Tisu basah a.k.a wet tissue merupakan satu benda wajib yang perlu ada dalam handbag saya..dah macam sinki bergerak kot..haha..sebabnya kita ni kan selalu terdedah dengan benda2 yang kita tak nampak, habuk2 sume tu..pastu kalau pegi mana-mana e.g. cafe ke, shopping ke, kan kita suka pegang benda-benda display..pastu garu sana garu sini, korek sana korek sini pastu tiba time makan sinki kotor takde air, tak pon tersumbat ke hapa, atau reason yang paling besar bila penyakit M datang time dah kebulur sangat tak mampu nak menahan air liur dari keluar lalu mengambil tisu basah dan mengelap tangan sebelum makan..

eh eh, bukan ada bahan kimia ke? ye la kan wangi wangi sume tu?

tunggu tak abis cite lagi, itulah gunanya membawa air mineral ke mana-mana..basuh la sikit tangan tu sebelum makan pastu untuk mengkonfidenkan lagi kebersihan tapak tangan yang akan digunakan untuk menyuap nasi, hamek la tisu basah dan lap sebersih-bersihnya dan lepas tu amek tisu tak basah untuk lap kering-kering..

eh banyak cekadak la ko kak nak makan pon susah nak lap-lap sume..


eh suka aku la tangan aku..hahahahahaha..

ok tau tak sebenarnye tisu basah ni banyak kegunaannya okeh! tapi main use ialah sebagai sinki di dalam handbag..haha..

- kalau pegi cafe ke restaurant ke nampak meja tak bersih, keluarkanlah tisu basah dan sila lap meja tanpa perlu memanggil bidak waiter mengelap dengan kain buruk yang busuk..eww, saya pernah tengok kain lap meja tu macam berdaki pebenda ntah..iyek!

- kalau makan dalam kereta, takkan nak berenti tepi semata-mata nak basuh tangan kan? tak ke mengganggu perjalanan? cewah, pe lagi, keluarkanlah tisu basah dan lap la tangan bersih-bersih..

- kalau kat dapur, minyak yang terpercik kat tepi-tepi dinding tu leh dilap dengan tisu basah..tapi jangan la ko basuh pinggan pakai tisu basah dik non!

- bila feel malas nak kemas rumah especially mengelap tingkap @ almari yang berhabuk manja..senang je puan-puan, amek la tisu basah dan sila lap sambil menyanyi..tak payah susah-susah pakai gayung sume nak lap-lap banyak kali..


oh my, jangan la tak tau ada tisu basah untuk dapur jugek ye kengkawan! gi la kat sogo ke parkson ke metrojaya ke ada banyakkkkkkkk tisu basah untuk dapur..yang tisu basah untuk personal care tu melambak kat personal sture watson & guardian..gi beli cepat!!

dulu kawan-kawan pelik bila saya guna wet tissue,
ko ada penyakit ke mira pakai wet tissue bagai ni?

ku jawab,
aah ada..penyakit malas nak basuh tangan kat sinki..muahaha

memang akak ni penggeli dik bila tengok kotor-kotor ni..lantas, dengan ada sinki bergerak ni leh le mengelap mana yang patot..hehe..tapi jangan ko cebok pulak pakai tisu basah ye..kena hurung semut akak tak tauuuu!!!! hehehehehehe..

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...