Monday, December 28, 2009

Incomplete..

~ sebab apa saya xtau..tapi mungkin sebab kata2 ibu semalam terngiang2 kt telinga..kalau kita banyak duit, xpayah kerja..settlekan hutang, derma pada yang memerlukan itu lebih bagus..sekarang, minda kena betul2 kasi clean supaya dapat pikir positive benda2 macam ni..semua orang nak duit banyak..semua orang nak kaya..but when it goes to work, sume merungut bila kerja banyak..(termasuklah saya)..kuikui..tapi bila dapat gaji, merungut2 pon xpelah asalkan ada duit..sampai bile nak makan gaji? wallahu'alam..Allah Maha Mengetahui..

sama gak macam rezeki kerja..saya beriya2 nak jadi cikgu..hantar borang sana sini..u name it! KPLI, DPLI, GSTT, GURU SANDARAN..semuanya saya xberjaya..kalau nak kata xde pengalaman jadi cikgu, pengalaman jadi cikgu ganti 2thn xcukup ke? huhu..nak kata pointer xbagus, rasa2nya kawan2 yang dpt gstt tu pointer diorg lagi rendah..(huish, xbaiknye!)..tapi itulah realitinya..mungkin Allah kata cikgu bukan rezeki saya..mungkin a bit higher..pensyarah ke tutor ke kan..& sebab itulah saya buat master..tujuannye satu, untuk jadi seorang PENSYARAH..memang itu cita2 dari kecik lagi..bila dah besar, nak jadi cikgu sebab tau nak jadi lecturer mesti ada master degree..so saya kejarlah kpli, dpli sume2 tu..almost 2years keep applying tp sampai ke hari ni xdapat jugak..

sekarang saya kerja sebagai seorang executive di IPT tempatan..dikenali sebagai koordinator, mmg sangat mencabar..saya perlu korbankan masa cuti hujung minggu untuk bersama2 dengan student..alhamdulillah suami amat memahami sebab dari bercinta memang itu aje kejenye..sikit2 memantau sikit2 memantau..penat ok! staf lain kata koordinator gaji best, tapi korang xtau itu harga yang dibayar untuk pengorbanan kami ok..cuba bos korang suh datang keje ari ahad korang nak x? sape xnak duit lebih kan..& bab keje ni la yang kadang2 xdpt nk diexplain bile sedara2 tanya kenapa xbalik kampung bila ada kenduri..ye la, maybe ada yg xsetuju dengan statement saya ni tapi korang xfaham dengan seorang koordinator program diploma eksekutif yang sentiasa available 24/7..nah! korang nak je cam saya? sila kasi resume..hehe..sampai ke sudah kalau nk merungut pasal jadi koordinator xkan habis..so hadap je lah selagi xdapat keje baru & selagi xdapat bonus..muahahaha

xsabar nak pegi seminar kenali potensi diri 30jan10 nanti..xsabar nak cuba peluang baru dalam hidup..xsabar nak mula hidup baru dengan peluang perniagaan baru..weeeee...xsabar untuk semua nampaknya..hihihi..


0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...