Tuesday, April 20, 2010

Sekali Lagi Dapat Tahu..

yang a friend of mine dah pregnant..mcm biasalah, bila datang bab ni akak memang sebak je rasa..kaki terasa lemah & takde daya nak tahan sedih..memang betul rezeki di tangan Allah, kita tak boleh pertikai..tapi again, back to reality, saya perlu hadap keadaan ni dengan tenang & penuh kesabaran..

saya cukup tak suka bila orang tanya, 
bila nak ada baby? 
dah berisi ke belom? 

saya kecewa seolah-olah dibeza-bezakan dengan orang lain..yelah, ada orang kawen lagi lambat dari saya cepat je dah ada baby..saya yang kawen almost 11months ni tanda2 langsung takde..bila period lambat excited gile nk check UPT tapi bila dah check, kecewanya Allahuakbar..Allah Maha Mengetahui..tu belom balik kampung lagi ni, lom jumpa lagi makcik2 kt kampong yang kalau jumpa memang xde topik lain~baby,baby,baby..

aish, life must go on..tak semestinya takde anak tak boleh bahagia kan? orang yang ramai anak tu kadang2 lagi asyik gaduh je bila anak tak cukup makan..sangat klishe bila dengar statement nih, "orang yang tak nak anak, senang je dapat anak tapi orang yang nak anak, susah sangat nak dapat anak'..INI NAMANYA QADA' & QADAR ALLAH..believe it!

harapanku semoga dapat melahirkan seorang insan sebelum menutup mata~

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...