Monday, July 18, 2011

Mati Itu Pasti

baru terima berita kematian nenek saudara sebelah hasben yang sempat kami ziarahi semalam. ekceli dari semalam lagi hati jadi serba salah & tak sedap sebab berada dalam suasana yang 'tak sihat'. maksud saya, nenek tu dah terlantar 3 minggu atas katil saje. & semalam dia ada cakap,


pak imam dah ada kat luar. nanti dia masuk.


maksudnya sendiri paham-paham la kan? pastu malam tadi saya bermimpi berada di kalangan jenazah-jenazah yang saya tahu salah seorang daripada jenazah itu orang yang saya kenal. siap tagging no.18 lagi. Al-Fathihah saya tak putus-putus dalam mimpi tu.


bangun pagi rasa macam nak cakap pada hasben tapi macam tak sampai hati pulak. tup-tup, sign yang saya terima daripada mimpi malam tadi ternyata benar-benar berlaku. tadi hasben kol bagitau dia OTW balik dengan my FIL. selalu bab berjalan ni saya mesti nak mengekor sekali tapi this time saya rasa dengan keadaan mengandung ni rasanya tak sesuai untuk saya berada dalam situasi tu.


apa pun, Al-Fatihah untuk puan.


sesungguhnya mati itu pasti. dah ready?

1 response:

Berita Terbaru said...

Mati itu merupakan sebagian ddari takdir tuhan,.,yang sifatnya memang sudah pasti.

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...