Monday, January 18, 2010

Nak Bebel Lagi..

~ macam biasalah, pasal kerja..xbaik betul saya ni kan asyik merungut je pasal kerja..pasal kerja ni la saya korbankan segala2nya..terutamanya masa & tenaga..ikutkan etika, harus anggap kerja sebagai ibadah..manatau kita dapat pahala daripada kerja yang kita buat kan..huhu..tp sekarang lain pulak ceritanya..

semalam kena marah dengan student..marah siap cekak pinggang lagi..sungguh kurang adab makcik ni..kisahnya semalam saya edarkan slip keputusan peperiksaan untuk kelas tut..pastu bila diorang dah bukak result tu, ada la yang xpuas hati..dia claim dah hantar assignment tapi markah assignment 0..so, she assumed that I processed the result slip..(again, koordinator memang dianggap akan buat everything related to the student!) so ada point la dia nak marah saya lagi sekali..(agaknya dia ni one of student yang cadangkan tukar koordinator!) 'cik amirah, saya hantar assignment tapi kenapa tulis kat sini saya xhantar?' sambil cekak pinggang tu yang bergelora jiwa acik ha..lantas dengan coolnye saya menjawab, 'hantar assignment pada siapa? pada lecturer kan? so ask her (the lecturer) why lah..saya xtau menahu langsung markah student berapa even result diserahkan pada saya..ini kerja bahagian exam, bukan saya..' slowly akak tu nampak cool..sengal betol!! memang saje je nak cari pasal ngan saya kan..so semalam memang saya tahap nak resign dah..dah plan nak susun ayat macamana bila bos panggil..aahh, sakit hati tu akhirnye hilang terbang..

malam tadi dok sibuk update resume kt jobstreet, bukak website sana sini, apply keje lain..memang dah tahap xleh gi dah ni..kalau diikutkan rasa hati, arini dah x datang keje dah, tapi bila pikir2 balik, arini satu UM kena audit, so cancel lah..kang bos cari kt umah lagi sakit kepala..adoiyai..

sampai bila saya nak jadi camni? saya dah xtahan......

sabtu malam ada kenduri di MIL, Putrajaya..semua pakcik makcik sedara turun sekali..bila dah abis kenduri, saya & suami mintak izin pulang sebab esok (Ahad) kena kerja..hari ahad pon kerja ke? bila nak rehatnye kalau hari ahad pon kerja? mesti banyak duit ni kan? saya geleng kepala..oo, maknanya gali lobang tutup lobang la nih! uish, makcik, ayatmu dah tikam jantung den ni ha..saya stress bila orang xfaham dengan kerja saya..nak memahamkan tu satu hal..jangan samakan kerja orang lain dengan kerja saya..saya malu, serba salah, geram, sakit hati, semua ada..kalau nak diikutkan, memang saya xnak kerja hari Ahad, tapi tugas saya ni memaksa saya untuk bertugas pada hari Ahad pada ketika orang lain bercanda & bermalas2an di rumah..

sesungguhnya saya pon xsampai hati nak tinggalkan encik suami di rumah keseorangan..ya Allah, berat sungguh rasanya dugaan yang Kau beri padaku ini..

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...