Friday, November 19, 2010

Periksa Jantina Dulu Sebelum Naik Komuter Ye!


oh saya emosi gile bile cite pasal KOC WANITA KTM KOMUTER ni..adeh, ada lagi manusia yang tak paham-paham bahasa, sama ada buta warna atau buta jantina, suka-suka hati mengeksploitasi hak wanita yang terang-terangan dicipta khas untuk wanita..

nampak tak sticker ni? kaler ape? M.E.R.A.H J.A.M.B.U aka P.I.N.K. kan? manusia yang berjantina apa yang gemar dengan warna tersebut? jawab-jawab..haa, pandai pon - golongan WANITA @ PEREMPUAN @ GADIS saja yang suka kaler pink ni sebab automatically kaler pink akan melemahlembutkan peribadi anda..hehe..
ok paham tak apa yang ditulis kat situ? KOC WANITA DALAM BAHASA MALAYSIA & LADIES' COACH IN ENGLISH..kalau tak paham, pegi daftar balik diri korang kat sekolah kebangsaan supaya cikgu boleh ajar mengeja ye~

dalam hidup mesti sentiasa ada peraturan..kalau takde peraturan alamatnye huru haralah kehidupan..so sebelum naik tren mesti kena beratur dulu kat tepi supaya orang yang dalam tren boleh keluar dengan selamat..so bila diorang dah keluar segeralah anda masuk ke dalam tren supaya tak sia-sia anda berhimpit-himpit untuk pulang ke destinasi..hehe..


tapi ada jugak manusia yang tak buat tak reti, maybe dengan alasan, "alah, aku nak masuk je, nanti aku gi la koc biasa. janji aku lepas selamat masuk dalam tren ni"..haa, ni spesis pertama yang nak selamatkan diri supaya tak terlepas tren..tapi ada gak spesis yang memang kompom tak paham BM/BI sebab berbangsa nepal/bangla/myanmar..buat sebek tak bersalah je duduk sebelah pompuan..tengok gambar ni..


adoiyai..tolong ye wahai kaum lelaki..sila respek hak wanita yang telah diperuntukkan..kerajaan bukan suka-suka nak kalerkan pink kat koc ni tapi demi memelihara hak asasi wanita dari dicabuli physically & mentally..kalau kasi kerjasama kan senang! xdela blogger pompuan lain blog pasal korang lagi pasni..kannn?

p/s all pics attached is courtesy from uncle google..tengkiu uncle!!

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...