Sunday, October 17, 2010

This Is Not Good!

Beberapa hari lepas, saya ternampak seorang pemandu perempuan mengeluarkan jari di tepi tingkap menjentik abu rokok..itu pemandangan biasa di KL saya rasa sebab dah banyak kali terserempak dengan perempuan yang breakfast dengan rokok di pagi hari..

ok that's not the issue now sebab yang saya nampak kali ni WANITA ISLAM BERTUDUNG ok! adoiyai, tepuk dahi sendiri bila nampak perempuan tu..speechless terus!

perempuan tu nampak muda, maybe in my age..(ecewah nak claim diri muda ok! hihi) & dia dengan perempuan bertudung di sebelah yang saya xpasti merokok atau tidak..the point is, dia x sedar apa yang dia buat tu boleh merosakkan masa depan dia jika dia mengandung! & sekarang dia telah berjaya merendahkan martabat dan maruah perempuan Islam bertudung bila tanpa segan silu merokok di khalayak ramai!

Alhamdulillah selama saya hidup 27 tahun ni, kawan2 & orang2 sekeliling saya tiada yang merokok..sebabnya suami saya pon tak merokok, so bila saya nampak perempuan merokok ni memang saya tak boleh terima!!!

ok saya bukan pegawai perubatan yang tahu those effects for woman..so sekarang sila klik link ni untuk tau How Does Smoking Effect Pregnant Woman..nasihat saya, udah-udahlah tu, cukup-cukuplah lelaki je yang merokok..hilang terus keayuan & ke'lemah-lembut'an bidadari syurga~

kat sini pon ada artikel pasal keburukan merokok ni..untuk si isteri, sila print & masukkan dalam envelope & letak dalam beg kerja suami ye~



2 response:

Me.Myself.I said...

mir.. apa yg u nampak, kira boleh terima lg la i rasa.. u cuba imagine kalo yg u nampak ialah WANITA ISLAM BERTUDUNG.. aged around mid 30's kot.. most probably mak org.. tp tunjuk kt u middle finger.. apa perasaan u?

youramirah said...

huhu..takutnye! tu lah..sekarang ni orang bertudung sbb nak cover rambut xcantik, trend etc. pdhal perangai tak semenggah dgn canteknye bertudung..what to do? hopefully anak2 kita tak macam tu..amiinn

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...