Monday, August 15, 2011

Pecal






Last week saya & hasben gi berbuka kat Putrajaya. oh bazar ramadhan kat sana masyaAllah, besar ya amat. jenuh nak berjalan, pastu dah habis seround tengok tangan kosong lagi. berjalan lagi. huhu.



kisahnye bila ke situ hasben kol mak dia tanya nak kirim apa-apa tak? ok, mak kirim pecal. pecal tu ala-ala rojak kot, sebab dia macam sayur-sayur pastu makan dengan kuah kacang. tak pernah ku makan, so kalau nak cari memang payah sebab tak kenal rupa. tapi hasben kata tu makanan jawa, so cariklah kat tempat orang jual lauk pauk.



memula kitorang jalan sesama. tapi bazar tu kan besarrr gile, so kitorang split. memana gerai yang ada jual lauk pauk sume kitorang redah. ada tu terang-terang tulis pecal kat banner, tapi sekali tanya, harini tak buat pecal la dik. ok menangis kau di situuuuuu! T_T



tiba satu gerai ni saya tanya lagi,



kak, pecal ada?



pastu muka dia macam blur. pastu dia rapatkan muka dia dengan muka saya sambil kata,



aaaaaaaaa?



fine, saya repeat lagi,



pecal ada tak kak?



sekali dia jawab,



pecal? takde. 'dia' balik kampung.



saya pon macam, pejadah pecal boleh balik kampung? naik bas ape kak? lalu blah dari gerai tu dengan muka kompius.



kekdahnye, pada semua peniaga, korang gunalah konsep kedai mamak, bila kita duduk dia cakap semua ada. tapi bila rekues nak itu ini, jawab dia 'dah habis' instead of 'takde'. kan senang jawab gitu kan. sudahnye bila ko jawab balik kampung nampak sangat la jawatan ko kat gerai tu tukang bungkus lauk. aduhaiiii.

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...