Wednesday, June 29, 2011

Banyaknye Payung




in my collection ada la lebih kurang 7-8 payung kot. ada yang beli, ada yang dapat free. tapi kalau yang beli, haruslah fancy-fancy gitu. hehe. collection ni sebelum kawen. so bila dah moved to rumah family husband, dah siap-siap ada payung kat rumah. so tak heboh la nak keluarkan koleksi payung tu dari dalam bonet kereta.


tapi sekarang kan musim hujan kejap-kejap. kalau tak pagi, petang. kalau tak petang, pagi. so memang dah standby payung kat ofis seketul. tapi kisahnya bila balik rumah tak ingat pulak nak bawak balik payung tu. so jadiklah collection tu merebak kat ofis pulak. sampai harini kena tegur dengan bos,


eh, banyaknye payung. (sambil tunggu respon saya. wah, nak borak plak bos i nih!)


pastu saya pon tersiput-siput la menjelaskan keadaan sebenar. (padahal dia tak tau dalam bonet kereta ada lagi selambak payung!) tapi pikir-pikir balik, dalam kereta muat 5 orang jek. 2 depan, 3 belakang. busuk-busuk pon bersempit la 4 orang kat belakang. so calculation boleh jadik cenggini;


1 payung = boleh share 2 orang


3 payung = max 6 orang (1 kereta)


6 payung = sorang satu


tapi dalam bonet kan saya dah kata ada lebih kurang 7-8 payung. so yang balance tu lempar kat mana? hmm.. sesungguhnya pembaziran telah pun berlaku.


(eh tapi payung tu tak reput pon kan? kira tak membazir la kot. tapi kalau agak-agak nak buat hadiah besday ke hadiah kawen ke kira ok ke? sah-sah dekut! hihi)

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...