Tuesday, October 11, 2011

Mee Goreng, Air Sirap & Rokok

saya kan keje kat nursing & health science college. so all the lecturers haruslah high knowledge in health kan? saya ada la kenal sorang lecturer ni, master in health management tau. sekarang tengah buat phd dalam bidang yang sama. satu hari nak jadi cerita, saya makan mee goreng & air sirap. pastu lecturer ni jenis manusia yang terlampau la peramah, even dia lelaki, tapi tak malu tak segan sapa semua orang. ye la, which is good to be good to others tapi rasanya agak-agaklah kan? tetibe time saya tengah makan tu, lecturer ni datang duk sebelah saya. nak borak-borak la kononnya. saya pon ok je lah. ko nak cakap ape, cakap. aku nak makan. jangan mintak. haha.

pastu sampai satu tahap dia tegur apa yang saya makan - mee goreng & air sirap.

Mr. R : eh, ko kan mengandung. jangan banyak sangat makan mee kuning ni. ada kapur lebih. tak elok. lagi-lagi kan ko mengandung.

saya : alah, baru kali ni nak makan. teringin la. bukan hari-hari saya makan mee goreng ni pon. time saya nak makan la En. R nak datang kan? sebok je.

haha. kena sedas. tapi dah spesis manusia ni tak tau malu kan. dia stay lagi. pastu dia sambung lagi.

Mr.R : kenapa ko minum air sirap? tak elok la. kan tu pewarna je. ko minum sirap kaler merah tapi air kencing ko kaler merah tak? yang merah tu pegi mana?

saya : nape En.R sibuk sangat saya nak minum apa? sukati saya la nak minum apa pon. saya dah bayar dah.

Mr. R : (masih mahu beramah tamah) aku cakap je. (sambil sengih. pastu tukar topik lain)

anyway terima kasih la Mr. R sebab tegur apa yang saya makan. tapi, selera ibu mengandung ni takleh ditahan-tahan ye. sekali nak makan tu, memang saya akan carik sampai dapat. pernah sekali saya teringin nak makan nasi impit, saya dok la ulang kat telinga hasben tapi dia buat dekkk je cakap nanti la nanti la. pastu apa lagi, drama air mata la jadiknya. hihi. ha, ni perangai ibu mengandung pulak. hehe.

ok sambung cite pasal Mr. R tu. tadi saya nampak dia smoking. baek punye lepas makan pekena rokok sebatang kan. tetibe rasa cam nak sound kat dia,

antara mee goreng, air sirap & rokok, mana lagi membahayakan kesihatan ek, wahai pemegang master in health management?

blah la weiiiiiiiiiiiiiii.



3 response:

Unknown said...

ketiga2 mengandungi bahan kimia...

Anonymous said...

merokok berhampiran dengan puan yg mengandung sangat bahaya pada puan dan baby..tak patut..

youramirah said...

man : betul betul betul. makan biar berpada la kan?

SR : mmg xpatut lgsg dia tu. xtau la cemane wife dia leh tahan dgn dia. haha.

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...