Wednesday, September 8, 2010

Again & Again~

saya hanyalah manusia biasa..yang pernah berjanji untuk tidak lagi cemburu dengan kelahiran cahayamata..but again, harini memang terasa sangatlah akan sunyinya tanpa kehadiran si kecil..

tak..saya tak mempertikaikan qada' & qadar Allah..tapi sesungguhnya hati kembali tersentuh bila ahli keluarga suami berkumpul di rumah mertua & SIL ralit dengan anak masing2..saya? setakat menumpang kasih sayang anak buah saje lah yang mampu..nama pun anak buah, xleh la nak sayang lebih2 sebab anak orang kan..

tapi hati kecil ni asyik tersentuh saje bila tengok husband main2 & mesra2 dengan anak buah..masa tu selalu terfikir, kan best kalau ada anak sendiri..xpayah tumpang manja dengan anak orang..huhu

oh saya dah nangis..jap nk amik tisu jap yek~

ok sambung..tinggal 2 hari je lagi nak balik kampung..oh azab ok kalau balik kampung bila kena jawab soalan ni, "nak tunggu apa lagi ni?" "tak payah la nak rancang2.." "dah ada isi belom?"

stress ok bila kat kampung kena mandi dengan soalan2 ni..cuba la tanya, "baju raya kaler ape?" "along dah kurus la sekarang"..hehe..bajet nak soalan indah2 pegi la duduk pulau indah..(tunggu la 2012 aku pindah pulau indah betul2!)

sebab cyst, aku jadi rendah diri..
sebab cyst, aku takut nak operate..
bukan apa, takut ajal sampai waktu itu..
dan tinggallah suamiku tanpa zuriat..
tapi, ajal maut kan kerja Allah mira,
ye saya tau ajal maut di tangan Allah..
tapi ya Allah,
aku redha kalau ini takdir untukku..
cuma aku mohon agar diberi kekuatan yang berpanjangan untuk menempuh hari2 mendatang..
dan aku juga bermohon padamu ya Allah,
kekalkanlah jodohku bersama suamiku,
dan berkatilah kasih sayang antara kami hingga hembusan nafas terakhir..
amiinn..

0 response:

Post a Comment

just say it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...